Selamat Datang


Marilah Bersama-same berkongsi suka duka & rasa tanpa prejudis...

Saturday, March 12, 2011

Produk Dr Rozmey

Salam...

 Sebulan yang lapas saya telah mencuba salah satu produk keluaran Herba Prima Maketing, Jus dR-II.
Untuk pengetahuan anda, dalam satu kotak dR-II terdapat 30 sachet yang seharusnya diambil satu (1) sachet
setiap hari. Ia mengambil masa hampir satu minggu untuk menerima pesanan yang saya buat melalui pembelian
on-line dari laman rasmi Herba Prima Marketing (agaknya sebab jauh dari kedah nak ke Johor kot..).
 Apa yang saya nak kongsikan adalah kesan dari pengambilannya terhadap saya. Saya berhajat mencuba produk ini bagi mengatasi masalah resdung seius yan saya hadapi sejak lebih 2~3 tahun yang lepas.
Setelah sebulan menggunakan produk ini, saya dapati "symptom" resdung saya seperti sering bersin setiap pagi (terutama selepas mandi), gatal2 hidung dan gatal2 pada bahgian mata.
  Saya tidak meneruskan pengambilan dR-II setelah habis satu kotak, sebabnya saya ingin melihat samaada masalah resdung saya akan kembali menyerang setelah saya menghentikan pengambilannya. Hasilnya, setelah lebih 2 minggu tidak mengambil dR-II masalah resdung saya tidak kembali lagi!!
 Saya tidak berani untuk mengesyorkannya kepada orang lain sebab saya tidak pasti akan kesannya pada orang lain.

Saya harap kesan baik yang saya alami akan dapat juga menyelesaikan masalah sama yang dihadapi oleh orang lain.

Sekarang saya ingin pula mencuba produk Espresso XY. Kebaikan utamanya adalah untuk mengembalikan tenaga akibat keletihan bekerja, malah dikatakan mampu meningkatkan daya seksual lelaki! Wow! tak sabar nak mencuba.

Di bawah ini saya "copy" & "paste" serba sedikit maklumat tentang dR-II;

1. Astaxanthin 

Ianya tulen bermutu tinggi dari mikro-alga haematococcus pluvialis hidup bebas dikedalaman 5000 kaki di bawah laut persisiran pantai pulau hawai. 

Ianya adalah dari kumpulan Carotenoids: 

Merupakan anti-oksida yang paling super hebat bertindak aktif dikesemua sel-sel badan
Ia menjadikan pigment kulit berwarna cerah
Melindungi kulit dari sinar UV dengan memperhebatkan perlindungan semulajadi kulit
Mampu memperkuatkan tindakan anti-oksida yang lain dan memanjangkan fungsi dan umur sel-sel tersebut
Mampu melembab, melembut dan menyegarkan kulit
Menghilangkan kedut, parut dan perubahan ketuaan
Merawat eczema dan dermatitis. Aktiviti anti-fungalnya dapat merawat berbagai penyakit kulit yang disebabkan fungus

Astaxanthin: 

500 x kuasa dari vitamin e dan c
10 x kuasa dari beta-carotene
10 x kuasa dari lutein
Paling mudah diserap kedalam badan berbanding anti-oksida lain
Membaiki dan memelihara dna selyang rosak
Mengurangkan keradangan
Meningkatkan sistem pertahanan imuniti badan
Menghasilkan sel-sel hepar yang baru
Menghalang pembentukan arterosklerosis arteri
Menguat dan melindungi setiap sel-sel badan
Menguatkan aksi anti-oksida yang lain
Semulajadi dan selamat

2. Hydrolysed marine collagen

Kaya dengan amino asid

l-glycine, l-proline dan l-hydroxyproline
Memelihara sel-sel kulit yang sihat, kedut-kedut dan lain-lain tanda perubahan penuaan kulit.
Menjadikan kulit lembut, basah, elastik, licin, kelihatan segar dan muda. Kolagen membantu melambatkan proses penuaan

3. L-lysine 

Adalah amino asid yang tidak dihasilkan oleh badan dan amat diperlukan untuk proses membaiki dan pembiakan sel-sel badan dan untuk membentuk antibodi, enzim dan hormon
Ia amat diperlukan untuk memelihara otot-otot dan tisu-tisu badan
Ia juga digunakan untuk merawat keletihan, hepatitis dan hiv

4. Acerola extract powder 

Membekalkan vitamin-C
Semulajadi, terbaik dan bermutu tinggi
Merupakan anti-oksida yang kaya dengan mineral, zat besi, phosphorus, calcium dan anti- fungal aktiviti
Menahan pertumbuhan sel-sel yang tidak normal dan ketuaan.

No comments:

Post a Comment